Втора конференция по проблемите и перспективите за развитие на спорта, физическото възпитание и олимпизма в общините
Публикувано на
20 ноември 2016 В рамките на сътрудничеството между НСА „Васил Левски“ и Областната администрация на Софийска област, на 19 февруари се проведе поредната конференция по проблемите на спорта, физическото възпитание и олимпизма в общините, на която присъстваха 70 учители, ръководители на спортни клубове, експерти в общинските администрации на Софийска област, студенти и преподаватели от НСА „Васил Левски“. Официални гости на конференцията бяха г-н Белчо Горанов генерален секретар на БОК и проф. Пенчо Гешев – Ректор на НСА „Васил Левски“, г-жа Мариана Стоилова старши експерт РИО-София и Атанаска Делева старши експерт София област, проф. Бисер Цолов, ръководител на Катедра „Мениджмънт и история на спорта“, която осъществи подготовката и провеждането на форума. В своите приветствия официалните гости изтъкнаха положителната роля от сътрудничеството между БОК, НСА и Областната администрация на Софийска област, която е насочена към подпомагане дейността на спортните специалисти по места и в крайна сметка за подобряване на здравословното състояние, двигателното развитие и спортните изяви на младото поколение в областта. Програмата на конференцията имаше теоретико-практически насоки. Основен лектор на Конференцията бе проф. Петър Банков, който представи „Алтернативи за ефективно управление на развитието на физическото възпитание, спорта и туризма в общините на Софийска област“. Изтъкнат бе практическия опит в дейността на СК Годеч представен от Ваня Ламбева, председател на клуба. На конференцията представители от НСА доц.Тодор Маринов, Емилия Витанова и студентката Ива Радкова представиха изследвания за развитието на спорта в общините, както и проекти и програми насочени към разширяване подготовката, квалификацията и дейността на учителите по физическо възпитание и спорт. Във втората част на конференцията под ръководството на гл. ас. Корнелия Найденова и гл.ас. Любомир Борисов учителите обсъждаха състоянието на спортната дейност и сътрудничество в общините, даваха идеи, предложения и препоръки за изграждане на общински програми за развитие на извънучилищния спорт, телесното възпитание, туризма. След края на дискусиите, всички участници в конференцията се обединиха около 7 основни предложения към институциите, които правно-административно регламентират развитието на физическото възпитание в училище. 1. Да бъде намален норматива за учебна натовареност на учителя по Физическо възпитание и спорт, имайки предвид спецификата на професията и редицата несвойствени дейности и отговорности, предимно от административен характер, които му вменяват различни ръководни институции. 2. Да се осъществят промени в ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 129 на МС от 11.07.2000 г., които повишат размера на сумата за финансиране и да бъде коригирано съотношението между средствата за награди и материално-технически пособия, както и изискванията за планиране и отчитане средствата. 3. Да се приемат конкретни стъпки за спазване на регламентираните в Закона за предучилищно и училищно образование и Наредба №12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти по отношение функциите на учителя по Физическо възпитание и спорт във всички етапи и степени на образователната система, включително и в начална образователна степен. 4. Наложително е да се променят административните изисквания за подготовка и участие на ученици в спортни състезания, които на практика осуетяват нормалното провеждане на спортни състезания. Подготовката на необходимите документи да се провежда от лице заемащо административни функции в съответното училище. 5. Да се гарантира достъпа до общинската спортна база за провеждане на урочни и извънурочни и извънкласни занимания по спорт и физическо възпитание, като подобно използване да е безплатно за всички ученици целогодишно. 6. Да се утвърди статута на часа за спортни дейности (третия час), като неразделна част от учебния предмет „Физическо възпитание и спорт“. 7. Да се изработят нормативи в Държавния образователен стандарт, които да регламентират педагогически и здравословно издържани изисквания, на които да отговарят съоръженията и салоните, създаването и поддържане на недвижимата спортна база в училище.
|
|