Page 218 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 218

обучение, самообучение и оценка на знанията по статистика авторският колектив проведе
            отделно анкетно уеб-базирано проучване.
                 Статистическата обработка на данните включваше едномерен и двумерен честотен анализ,
            корелационен анализ с коефициентите на Spearman и Gamma и проверка на хипотези с 2-кри-
            терия на Kruskal-Wallis. Данните са обработени с програмния продукт IBM SPSS Statistics 19.
            Обработката и анализите на данните от проведената анкета позволиха да се обобщи, че съдър-
            жанието и конфигурирането чрез рандомизация на въпросите в отделните тестови варианти съз-
            дават предпоставки за равнопоставеност и прозрачност на оценяването, а организацията и
            технологията за провеждане на изпита дават възможност за чувствително съкращаване на вре-
            мето за изпълнението на всички процеси на проверка на знанията и оформянето на крайните
            оценки и представляват надеждна основа за окончателното оформяне на използваните скали за
            оценка на знанията на изпитваните студенти. Всички получени резултати от този научен проект
            бяха своевременно докладвани и публикувани [339].
                 В заключение на тази част от монографията можем да обобщим, че от  гледна  точка  на
            самия процес на обучение и контрол на знанията разгледаните от нас методики позволя-
            ват да се осъществява цикъл на обучение и самообучение, който се реализира в пряка зависи-
            мост от конкретните цели, формите на обучение (присъствено или дистанционно), вида на
            контрола (междинно или крайно оценяване), постигнатия резултат в дадения цикъл от обучени-
            ето, приложението им в условията на новото, уеб-базирано виртуално образователно простран-
            ство и последващите оптимизационни и управленски решения, съобразно актуалните предизви-
            кателства на нашето съвремие.

















































                                                           216
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223