Page 217 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 217

Новата уеб-базирана система за обучение и тестов контрол беше съобразенa с различните
            форми на обучение (самообучение, присъствено и дистанционно) и с начина на провеждането
            му (текущо през семестъра или крайно оценяване по време на изпитните сесии). Това наложи
            и оформянето на нейните три относително самостоятелни блока. Структурата и функционал-
            ните връзки между трите блока на системата са описани и представени от авторския колектив
            на Фигура 36.


               Система за самообучение и контрол на знанията
               по „Статистически методи в спорта“

                             Свободен достъп                             Защитен достъп
                        www.nsa-virtualeducation.com                     www.google.com

                                         Част 1               База данни с резултати от   База данни с оценка
               Интернет   среда   Самообучение   Част 2               тестовете           потребителите
                           Блок
                                                                                                на
                                         Част 3






                                                 Блок
                                                               Тест 1
               Локални компютри (за-  щитен достъп)   Контрол на   Текущо оценяване      Тест 2   ТФ, УФ

                                                               Тест 3
                          знанията
                                                  Блок
                                           Крайно  оценяване
                                                                        КТ


                      Фигура 36. Структура на системата за самообучение и контрол на знанията
                                          по „Статистически методи в спорта“
                       (Р. Дамянова, С. Шандуркова, В. Гигова, Хр. Андонов, В. Димитров)[350]

                 За компютърно и интернет базирана нова тестовата система бяха текстуално разрабо-
            тени и графично представени около 300 въпроса от учебния материал с отговори от трите
            основни типа – закрити, полуоткрити и такива със свободен отговор. За създаването ѝ
            ползвахме безплатната временна версия на програмния продукт iSpring QuizMaker 8.7. В съ-
            ответствие с наличните програмни възможности бяха подготвени интерактивни варианти на
            въпросите, включващи съответно възможностите за изписване, посочване, свързване, попъл-
            ване на празни полета, избор на един или повече от един верен отговор. Конфигурацията на
            всеки един от индивидуалните тестови варианти беше направена чрез случаен подбор, като
            се рандомизираха: съставящите теста въпроси; тяхната последователност и последовател-
            ността на предложените за тях възможни варианти от отговори. Резултатите от тестовете се
            съхраняват под формата на електронни писма в защитен адрес в www.google.com и предс-
            тавляват бази данни на неговото дисково пространство. Свободният достъп на всички сту-
            денти  до ресурсите  за  самообучение  и  контрол  на знанията по „Статистически  методи  в
            спорта“ беше осигурен чрез интернет пространството на адрес www.nsa-virtualeducation.com.
            За установяването на мнението на студентите на тази нова компютърно базирана система за


                                                           215
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222