Page 217 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 217
Новата уеб-базирана система за обучение и тестов контрол беше съобразенa с различните
форми на обучение (самообучение, присъствено и дистанционно) и с начина на провеждането
му (текущо през семестъра или крайно оценяване по време на изпитните сесии). Това наложи
и оформянето на нейните три относително самостоятелни блока. Структурата и функционал-
ните връзки между трите блока на системата са описани и представени от авторския колектив
на Фигура 36.
Система за самообучение и контрол на знанията
по „Статистически методи в спорта“
Свободен достъп Защитен достъп
www.nsa-virtualeducation.com www.google.com
Част 1 База данни с резултати от База данни с оценка
Интернет среда Самообучение Част 2 тестовете потребителите
Блок
на
Част 3
Блок
Тест 1
Локални компютри (за- щитен достъп) Контрол на Текущо оценяване Тест 2 ТФ, УФ
Тест 3
знанията
Блок
Крайно оценяване
КТ
Фигура 36. Структура на системата за самообучение и контрол на знанията
по „Статистически методи в спорта“
(Р. Дамянова, С. Шандуркова, В. Гигова, Хр. Андонов, В. Димитров)[350]
За компютърно и интернет базирана нова тестовата система бяха текстуално разрабо-
тени и графично представени около 300 въпроса от учебния материал с отговори от трите
основни типа – закрити, полуоткрити и такива със свободен отговор. За създаването ѝ
ползвахме безплатната временна версия на програмния продукт iSpring QuizMaker 8.7. В съ-
ответствие с наличните програмни възможности бяха подготвени интерактивни варианти на
въпросите, включващи съответно възможностите за изписване, посочване, свързване, попъл-
ване на празни полета, избор на един или повече от един верен отговор. Конфигурацията на
всеки един от индивидуалните тестови варианти беше направена чрез случаен подбор, като
се рандомизираха: съставящите теста въпроси; тяхната последователност и последовател-
ността на предложените за тях възможни варианти от отговори. Резултатите от тестовете се
съхраняват под формата на електронни писма в защитен адрес в www.google.com и предс-
тавляват бази данни на неговото дисково пространство. Свободният достъп на всички сту-
денти до ресурсите за самообучение и контрол на знанията по „Статистически методи в
спорта“ беше осигурен чрез интернет пространството на адрес www.nsa-virtualeducation.com.
За установяването на мнението на студентите на тази нова компютърно базирана система за
215