Page 152 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 152

В заключение може да се обобщи, че тъй като с помощта на дидактическите, психоло-
            гическите и социометричните тестове се измерват и оценяват динамични във времето про-
            цеси и изследваните контингенти от лица са с различни възможности (във вертикален план
            –  различни възрасти, в хоризонтален  – различни способности и интереси), следва да се
            приеме за нормално, че актуализацията или ревизията на един тест от този вид е цикли-
            чен творчески научноизследователски процес, в който описаните по-горе в текста алгорит-
            мични стъпки за създаването на банки от въпроси и създаването на отделни тестови форми
            се изпълняват последователно. При това този процес на актуализация и ревизия няма фик-
            сиран край. Тази особеност на актуализацията и необходимостта от периодична ревизия на
            съдържанието и функционирането на системите за тестов контрол е най-ясно изразена при
            приложението на тестовете за измерване и оценяване на компетенциите, квалификацията
            и преквалификацията на всички спортнопедагогически кадри, официални лица, спортни
            съдии и други.
                 В този смисъл перспективите за по-широкото практическо приложение на дидактичес-
            ките и психологическите тестове в системата на физическото възпитание и спорта и в сфе-
            рата на спортнопедагогическото образование преминават през внедряването на съвремен-
            ните теории и добрите практики, съчетани с възможностите на съвременните информаци-
            онни и комуникативни технологии и изискват формирането на тези нови знания и компетен-
            ции, които ще гарантират по-високите нови стандарти за професионализъм у нас. В същото
            време много съществена роля за професионалното (коректното) приложение на тестове изис-
            ква разработването на такива системи от критерии за оценката им, които са съобразени със
            спецификата на измерваните сфери на дейност, с културно-историческия контекст и с наро-
            допсихологията на страната ни.















































                                                           150
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157