Page 189 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 189
трябва да се елиминират от последващи ревизии на теста. Те са добър индикатор за необходи-
мостта от внасянето на корекции в учебните планове и/или в самостоятелната подготовка на
студентите с оглед повишаване на качеството на обучение и постигането на по-добри крайни
резултати от него.
Изключение от това правило прави лявата зона на таблицата (където въпросите са подре-
дени по индекса си на трудност), тъй като и прекалено лесните въпроси (тези с висок индекс
на трудност) не допринасят за общия бал, удължават ненужно теста и следователно също не
работят добре. Такива въпроси са 33, 3, 41 и 9. И спрямо много лесните и лесните въпроси
оценката трябва да се направи на експертни начала и да се прецени доколко е подходящо
тяхното присъствие в един бъдещ тест.
За разлика от анализа, направен за първия тест, където разгледахме типичен случай на
един „неработещ“ добре въпрос, тук ще разгледаме друг типичен случай – на един добър
въпрос, чиито измерителни качества може да бъдат подобрени. Това е въпрос номер 2, който
има индекс на трудност T = 45.9%, на дискриминация d = 40.0% и коефициент на корелация с
общия бал r = 0.315.
Въпросът е:
2.Посочете определението за интервално скалиран признак
А/ признак, при който на обектите се присвояват числа, въз основа на които те може
да се класифицират в еднородни групи;
Б/ признак, при който на обектите се присвояват числа, въз основа на които между
обектите може да се открие различие в интензитета на измервания признак, без
да е известна величината на това различие;
В/ признак, при който на обектите се присвояват числа, въз основа на които в процеса
на измерване могат да се установи не само разликата в интензитета на признака в
обектите, но и да се фиксират равните различия между тях;
Г/ признак, при който на обектите се присвояват числа, между които е спазена
същата пропорция, каквато съществува между интензитета на признака в самите
обекти;
Д/ нито едно от посочените.
Таблица 29.
Допълнителните анализи на този въпрос показват, че трудността му е оптимална, а диск-
риминацията – много добра. В същото време от Таблица 29 се вижда, че два от грешните
187