Page 191 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 191

Фигура 28. Разпределение на индекса на трудност на всички отговори на задача 5

                 От  Таблица  32  и  Фигура  28  се  вижда,  че  въпрос  номер  5  има  добра  дискриминация
            (d = 35.0%) и е сравнително лесен. Верният отговор на този въпрос, обозначен със знака (+), е
            посочен от 95.0% от студентите в силната група и от 60.0% от студентите от слабата група.
            Обяснението за този факт е, че въпросът е по-пряко насочен към спецификата на изучаваните
            предмети в НСА „Васил Левски“ и практиката на учебно-тренировъчния процес в областта на
            физическото възпитание и спорта – факт, който в конкретния случай оценяваме като благоп-
            риятен, тъй като и целта на обучението на студентите в това висше учебно заведение е да развие
            интерактивното познание на студентите и уменията им да виждат конкретните приложения на
            изучаваните статистически методи в спорта.
                 Както и при предишния въпрос, и тук подобряването на характеристиките на 5-и въпрос
            би могло да се търси по посока на замяната на грешните отговори, съдържащи се в 5-и и 6-и
            дистрактор, които не са атрактивни и са избрани само от по едно тестирано лице от слабата и
            от средната група.
                 За да елиминираме възможността чисто техническото оформление на тестовете да е в осно-
            вата на високия процент отговори с нисък бал, направихме корекции в оформлението на тестове
            2, 3 и 7, като подчертахме с шрифта bold в основното тяло на тестовите въпроси, задачи и казуси
            тези основни понятия, за които се отнася самият въпрос. По този начин оформихме и всички
            символи, математически или статистически показатели независимо от мястото им в задачата (в
            основното тяло или в избираемите отговори). Разделихме и задачите, като между тях оставихме
            по един празен ред. За сметка на подобрената прегледност на тестовете обаче бяха увеличени
            разходите по отпечатването и размножаването им, които заедно с формулярите за попълване на
            отговорите увеличиха своята дължина. За илюстрация на внесените корекции в теста може да се
            ползват двете версии на тест 2.
                 Третият тест за семестриален изпит е съставен от 51 въпроса с избираем отговор, които
            не се срещат в другите два теста. На този вариант на теста са се явили общо 81 студенти. В този
            тест първичните данни показват, че 30-ият е пропуснал 25 от 51 въпроса, 46-ият – 21 въпроса,
            а 77-ият – 22 въпроса. При наличието на такова предупреждение от програмата следва първо
            да се провери дали файлът с нанесените първични данни съответства на фактическото положе-
            ние в оригиналните бланки за отговори на теста и ако са допуснати чисто технически грешки
            вследствие на нанасянето на данните или при пренасянето им, грешките трябва да се отстранят
            и да се направят отново всички изчислителни процедури, свързани с установяването на изме-
            рителните характеристики на тестовите въпроси и на теста като цяло. При направената про-
            верка на първичните данни не бяха намерени никакви технически грешки, т.е. установи се, че
            тези 3-ма студенти действително  не  бяха  отговорили  на  голям  брой  въпроси. При това поло-
            жение обработените данни съответстваха на действителната картина и техният анализ бе на-
            пълно издържан от гледна точка на коректността на експеримента и автентичността на изход-
            ните данни.



                                                           189
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196