Page 191 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 191
Фигура 28. Разпределение на индекса на трудност на всички отговори на задача 5
От Таблица 32 и Фигура 28 се вижда, че въпрос номер 5 има добра дискриминация
(d = 35.0%) и е сравнително лесен. Верният отговор на този въпрос, обозначен със знака (+), е
посочен от 95.0% от студентите в силната група и от 60.0% от студентите от слабата група.
Обяснението за този факт е, че въпросът е по-пряко насочен към спецификата на изучаваните
предмети в НСА „Васил Левски“ и практиката на учебно-тренировъчния процес в областта на
физическото възпитание и спорта – факт, който в конкретния случай оценяваме като благоп-
риятен, тъй като и целта на обучението на студентите в това висше учебно заведение е да развие
интерактивното познание на студентите и уменията им да виждат конкретните приложения на
изучаваните статистически методи в спорта.
Както и при предишния въпрос, и тук подобряването на характеристиките на 5-и въпрос
би могло да се търси по посока на замяната на грешните отговори, съдържащи се в 5-и и 6-и
дистрактор, които не са атрактивни и са избрани само от по едно тестирано лице от слабата и
от средната група.
За да елиминираме възможността чисто техническото оформление на тестовете да е в осно-
вата на високия процент отговори с нисък бал, направихме корекции в оформлението на тестове
2, 3 и 7, като подчертахме с шрифта bold в основното тяло на тестовите въпроси, задачи и казуси
тези основни понятия, за които се отнася самият въпрос. По този начин оформихме и всички
символи, математически или статистически показатели независимо от мястото им в задачата (в
основното тяло или в избираемите отговори). Разделихме и задачите, като между тях оставихме
по един празен ред. За сметка на подобрената прегледност на тестовете обаче бяха увеличени
разходите по отпечатването и размножаването им, които заедно с формулярите за попълване на
отговорите увеличиха своята дължина. За илюстрация на внесените корекции в теста може да се
ползват двете версии на тест 2.
Третият тест за семестриален изпит е съставен от 51 въпроса с избираем отговор, които
не се срещат в другите два теста. На този вариант на теста са се явили общо 81 студенти. В този
тест първичните данни показват, че 30-ият е пропуснал 25 от 51 въпроса, 46-ият – 21 въпроса,
а 77-ият – 22 въпроса. При наличието на такова предупреждение от програмата следва първо
да се провери дали файлът с нанесените първични данни съответства на фактическото положе-
ние в оригиналните бланки за отговори на теста и ако са допуснати чисто технически грешки
вследствие на нанасянето на данните или при пренасянето им, грешките трябва да се отстранят
и да се направят отново всички изчислителни процедури, свързани с установяването на изме-
рителните характеристики на тестовите въпроси и на теста като цяло. При направената про-
верка на първичните данни не бяха намерени никакви технически грешки, т.е. установи се, че
тези 3-ма студенти действително не бяха отговорили на голям брой въпроси. При това поло-
жение обработените данни съответстваха на действителната картина и техният анализ бе на-
пълно издържан от гледна точка на коректността на експеримента и автентичността на изход-
ните данни.
189