Page 186 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 186

време, съобразно направената преди това експертна оценка, въпросът се отнася до групата
            от задължителния минимум от знания и респ. трябва да фигурира в тестовите варианти за
            изпит и за самооценка на знанията, поради което не би било редно да се премахне. При това
            положение възможните сценарии за решения са винаги в придружаващия тестирането инст-
            руктаж да се набляга повече върху начина на избор на правилния отговор при така структу-
            рираните отговори или да се намали относителният дял на подобен тип отговори, или  – в
            краен случай – този тип отговори изцяло да се избегне и да се потърсят други нови дистрак-
            тори. Всичко това по същество представлява една комбинация от творчество и продължи-
            телна научноизследователска дейност, която преподавателите трябва да осъществят многок-
            ратно дори при внасянето на минимални корекции в съдържанието, стила или техническото
            оформяне на въпросите.

                      Таблица 28. Обобщена таблица на характеристиките на въпросите от тест 1









































                 Анализът на обобщените характеристики на въпросите от тест 1, дадени в Таблица 28, ни
            позволи да маркираме като нуждаещи се от подобен подробен анализ и всички онези въпроси,
            които са разположени в най-горната и най-долната част на вариационния ред. Първите въп-
            роси са много лесни, ненужно удължават теста и влошават неговата икономичност, а послед-
            ните са прекалено трудни и също с нищо не повишават качествата му. За удобство на потре-
            бителите на програмата разграничаването на номерата на тези въпроси (оценката им) е сигна-
            лизирана със специален знак (-).
                 От обобщената таблица се вижда, че прекалено лесни са въпросите с номера 10, 27, 15, 1 и
            28, а много лесни – тези с номера 13, 8, 3, 50, 39, 49 и 7. Прекалено трудни са 26, 38, 30, 37 и
            42, а много трудни – 5, 22, 44, 43, 51 и 44.
                 По напълно аналогичен начин се процедира и с останалите два вариационни реда, където
            въпросите са подредени по индекса си на дискриминация и корелация.


                                                           184
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191