Page 186 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 186
време, съобразно направената преди това експертна оценка, въпросът се отнася до групата
от задължителния минимум от знания и респ. трябва да фигурира в тестовите варианти за
изпит и за самооценка на знанията, поради което не би било редно да се премахне. При това
положение възможните сценарии за решения са винаги в придружаващия тестирането инст-
руктаж да се набляга повече върху начина на избор на правилния отговор при така структу-
рираните отговори или да се намали относителният дял на подобен тип отговори, или – в
краен случай – този тип отговори изцяло да се избегне и да се потърсят други нови дистрак-
тори. Всичко това по същество представлява една комбинация от творчество и продължи-
телна научноизследователска дейност, която преподавателите трябва да осъществят многок-
ратно дори при внасянето на минимални корекции в съдържанието, стила или техническото
оформяне на въпросите.
Таблица 28. Обобщена таблица на характеристиките на въпросите от тест 1
Анализът на обобщените характеристики на въпросите от тест 1, дадени в Таблица 28, ни
позволи да маркираме като нуждаещи се от подобен подробен анализ и всички онези въпроси,
които са разположени в най-горната и най-долната част на вариационния ред. Първите въп-
роси са много лесни, ненужно удължават теста и влошават неговата икономичност, а послед-
ните са прекалено трудни и също с нищо не повишават качествата му. За удобство на потре-
бителите на програмата разграничаването на номерата на тези въпроси (оценката им) е сигна-
лизирана със специален знак (-).
От обобщената таблица се вижда, че прекалено лесни са въпросите с номера 10, 27, 15, 1 и
28, а много лесни – тези с номера 13, 8, 3, 50, 39, 49 и 7. Прекалено трудни са 26, 38, 30, 37 и
42, а много трудни – 5, 22, 44, 43, 51 и 44.
По напълно аналогичен начин се процедира и с останалите два вариационни реда, където
въпросите са подредени по индекса си на дискриминация и корелация.
184