Page 184 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 184
2. Да апробират въпросите в условията на текущ и/или семестриален изпит. Тази апро-
бация ще им позволи да:
установят измерителните характеристики на всеки един въпрос и на всеки вари-
ант на тест, като по този начин ще установят и качествата на всички въпроси,
включени в банките за генериране на неограничен брой паралелни тестове;
да се установи степента на еквивалентност на използваните варианти на тестовете.
В конкретния случай цялата банка от въпроси с избираеми отговори върху учебния мате-
риал по „Статистически методи в спорта“ разпределихме в четири еквивалентни по съдържа-
нието си теста, които подложихме на апробация.
Тестирането в условията на семестриален изпит бе проведено в рамките на редовната из-
питна сесия през януари и февруари 2004 г. То обхвана явилите се в рамките на редовната сесия
студенти (общо n = 294). Основният масив от първичните данни на проведените тестове бе об-
работен със специализирания софтуер ТЕСТАН 6.5 в ИМИ към БАН през пролетта и лятото на
2004 г., а част от тях бяха подложени на допълнителна обработка през пролетта на 2005 г.
Общият брой на тестираните студенти през 2004 г. възлиза на 500 човека, като 294 от тях
са от редовната сесия.
Първият тест за семестриален изпит е съставен от една скала от 52 въпроса с избираеми
отговори. На този вариант на теста са се явили общо 76 студенти, като 38.2% от тях са отгово-
рили на всички въпроси, а най-високият процент на пропуснатите въпроси е в границите от 1
до 9%. Тази равносметка показва, че в теста няма необичайни поредици от пропуснати въпроси,
и е добра индикация за подготовката на студентите по всички раздели от учебния материал.
Най-високият регистриран бал е 43 точки при възможен максимум от 52 точки. Средният бал
е 27 т., стандартното отклонение – 6.95 т., а коефициентът на вариация – 25%. Разпределението
на баловете е леко близо до нормалното по отношение на ексцеса (Еs = 0.2) и е леко асимет-
рично (Аs = 1.08) (Фигура 26).
Фигура 26. Разпределение на бала от тест 1
Доверителните интервали на бала са съответно (28.8 – 25.6, при α = 0.05). Средната диск-
риминация на теста е много висока (0.963), а алфата на Cronbach е α = 0.775.
182