Page 162 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 162

От фиг. 21 се вижда, че средната трудност на отделните тестови варианти варира около
            общата средна трудност на всичките 22 варианта (Р = 27.08).
                 Например  тестове  с номера  4,  5,  6,  8,  12,  13,  14,  15,  16  и  22  са под  нея  и респ. са по-
            трудни за студентите, тъй като при тях относителният дял на верните отговори е по-малък. В
            същото време останалите тестови варианти са по-лесни за студентите, тъй като относителните
            дялове  на  верните  отговори  са  над  общата средна трудност.






















                                      Фигура 21. Трудност на 22 паралелни теста

                 След анализ на данните за относителните дялове формулирахме две хипотези:
                    Отделните  варианти  на  тестовете  не  се  различават  статистически  достоверно (Н0)
                      по отношение на трудността на включените в тях чрез случаен подбор (чрез жребий)
                      въпроси.
                    Вариантите  се  различават  по  своята  „трудност“  и  разликата  им  е  статистически
                      достоверна (Н1).
                 Проверката  за  достоверност  на  разликите  в  относителните  дялове  на  верните отговори
            в различните варианти на тестовете бе осъществена впоследствие с провеждането на повторно
            тестиране (Експеримент II).

             7.3.3. Установяване на еквивалентността на паралелни тестове. Експеримент II

                 Неудобството от различния брой на включените във всеки тест въпроси при експеримент І
            позволи на експертен принцип да внесем корекция на трудността на тестовете за експеримент ІІ.
            При тази корекция стремежът ни бе да уеднаквим по трудност различните варианти на тестовете,
            така че всеки от тях да не се отклонява повече от 2 % спрямо средния относителен дял на про-
            цента на верните отговори за всички тестове (P). При тестове 4, 5, 6, 8, 12, 14, 16 и 22, които бяха
            с по-ниски стойности от средния относителен дял ял  = 27.08%, внесохме изменение, като ели-
            минирахме въпросите с малка абсолютна и относителна честота на верните отговори, означаваща
            „голяма трудност“. Тестове 1, 2, 3, 9, 10, 18, 19, 20 и 21 изменихме, като премахнахме някои от
            въпросите с много висока абсолютна и относителна честота на верните отговори.
                 Всички тестове бяха коригирани така, че общият брой на включените въпроси за отделния
            тест стана 30.
                 В резултат на проведения експеримент бе апробирана системата за генериране на еврис-
            тични модели от тестови банки въпроси с избираеми отговори. Бяха установени измерителните
            характеристики както на 22-ата тестови варианта, така и на по-голямата част въпроси, съста-
            вящи цялата банка от въпроси със свободни отговори.


                                                           160
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167