Page 161 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 161

Таблица 13. Формуляр 1 за систематизиране на данните











                 Всеки въпрос се отбелязва чрез двойна сигнатура по различен начин в зависимост от това
            каква комбинация от двата основни критерия – трудност и важност, представлява самият той.
            Възприехме с червен цвят да се сигнализират всички въпроси, които според преподавателския
            състав са трудни, а бели да останат лесните въпроси. Въпросите, които по мнението на препо-
            давателите от сектора са основни, се ограждаха с кръгче, а тези, които изискваха допълнителни
            разширени знания – с квадратче. Срещу всеки въпрос във формуляра се нанася абсолютната
            честота на верните отговори (f).
                 Във  втория  тип  формуляри  се  нанасят  номерата  на  въпросите  (от  общата номерация),
            абсолютните им честоти (f) и относителните им честоти (W) за всички 22 варианта на тестовете
            (Таблица 14).
                                Таблица 14. Формуляр 2 за систематизиране на данните











                 Относителната честота (W) на всеки въпрос се изчислява, като:
                                    f
                              W      ,                                                     (45)
                                   n i

            където:
                 ni  – брой на студентите, тестирани в теста – i (i заема стойности от 1 до 22).

                 За всеки тест се изчислява и относителният  дял на верните отговори по следната формула:
                                    z
                              P       . 100                                                (46)
                                   m .n
            където:
                  n – брой на тестираните студенти;                  m – брой въпроси в даден тест;
                  z – сума на верните отговори.


                 Изчислява се и средният относителен дял на верните отговори () в 22-ата варианта на
            теста.
                 Анализа на данните  от експеримент  І осъществихме  на  базата  на  относителни  честоти
            на верните отговори във всеки тест (Р) и на средния относителен дял на верните отговори от
            22-ата теста ().
                 Данните са илюстрирани на фиг. 21, където по х се нанасят 22-ата варианта на тестовете,
            а по у – относителният дял на верните отговори (Р). В полето на диаграмата се оформят стъл-
            бове на височина, равна на процента на относителния дял на верните отговори за всеки тест. С
            пунктир е отбелязана средната за всички тестове относителна честота на верните отговори ().


                                                           159
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166