Page 8 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 8

➢  са представени три собствени методики за създаване на банки от въпроси за
                         генериране на еквивалентни тестове;
                      ➢  описан е използваният математико-статистически апарат за установяване на
                         измерителните качества на един или на серия от еквивалентни тестове в съот-
                         ветствие с постулатите на теорията на положителния отговор или на критери-
                         ално-ориентираното тестиране;
                      ➢  анализирани са резултатите от апробацията на предложените методики и тех-
                         нологии за тестиране;
                      ➢  представени са подходите за емпиричното моделиране на тестовете, генери-
                         рани от банки с въпроси, и оптимизирането на измерителните им качества съ-
                         образно целите на контрола върху учебните постижения (текущ, семестриален,
                         за подбор и др.);
                      ➢  анализирани са измерителните качества на тестове за контрол върху професи-
                         оналните компетенции на съдиите в четири вида спорт;
                      ➢  разработена е концептуалната основа за една интерактивна учебна платформа,
                         предназначена за последващо усъвършенстване и самообучение при усвояване
                         на материята, свързана с „Етикета и правилника по голф“; и
                      ➢  са очертани перспективите за преодоляване на негативните последици върху
                         сектора, настъпили вследствие на световната пандемия от Ковид-19, чрез при-
                         ложение на тестовото измерване и оценяване на знанията, уменията, компетен-
                         циите  и  характеристиките  на  личността  в  условията  на  съвременното  диги-
                         тално образователно пространство и различните уеб базирани международни
                         и национални платформи.
                 В Приложението е представена обширна справка за използваните от автора ресурси
            за оформянето на монографичния труд.
                 Искрено се надявам, че това ще даде възможност на широк кръг от спортни специа-
            листи – студенти, докторанти, преподаватели, треньори, мениджъри, съдии и състезатели,
            да разширят своите теоретико-методични познания в областта на научния тестов контрол
            и ще ги окуражи в създаването и приложението на съвременни системи за вътрешно и вън-
            шно обективно тестово измерване, оценяване и оптимизиране на процесите в съответствие
            с поставените цели при спазване на утвърдените международни и национални стандарти.
                    Тъй като началото на тази глава играе ролята на въведение, считам, че тук е мястото да
            изкажа своята голяма и искрена благодарност и признателност на проф. Светлана Димитрова,
            дпн (1933 ‒ 2015), проф. Я. Брогли, дн (1932 ‒ 2006), проф. Евгения Стоименова, дн в ИМИ –
            БАН и проф. Енчо Герганов, дн за тяхното участие във формулирането на началните идеи и
            подбора на основните методи  за осъществяването на този многогодишен труд в името на род-
            ния спорт.
                    Благодарност дължа и на проф. Даниела Дашева, дн и всички колеги от сектор „Ста-
            тистически методи в спорта” и катедра „Теория на спорта” в НСА, на проф. Енчо Герганов, дн
            - НБУ и на колектива на НСА – ПРЕС, които ми помогнаха при реализацията на това ново
            преработено и допълнено издание на моногр@фията ми.












                                                            6
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13