Page 5 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 5
СЪДЪРЖАНИЕ
ПРЕДГОВОР ................................................................................................................................................................................................................................................................ 5
ПЪРВА ЧАСТ
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГИЧНИ ОСНОВИ
НА ТЕСТИРАНЕТО ......................................................................................................................... 7
I. ИЗМЕРВАНЕ. ОЦЕНЯВАНЕ .................................................................................................... 7
1.1. ИЗМЕРВАНЕТО И ОЦЕНЯВАНЕТО В КОНТЕКСТА
НА СЪВРЕМЕННАТА ОБЩЕСТВЕНА ПАРАДИГМА ................................................... 7
1.2. СЪЩНОСТ НА ИЗМЕРВАНЕТО ...................................................................................... 13
1.3. СЪЩНОСТ НА ОЦЕНЯВАНЕТО. КРИТЕРИИ. ВИДОВЕ. ФУНКЦИИ ...................... 16
1.4. СПЕЦИФИКА НА ИЗМЕРВАНЕТО И ОЦЕНЯВАНЕТО
ВЪВ ФИЗИЧЕСКОТО ВЪЗПИТАНИЕ И СПОРТА ....................................................... 18
II. ТЕСТИРАНЕ ............................................................................................................................ 25
2.1. ПОНЯТИЕН АПАРАТ – ТЕСТ, ТЕСТИРАНЕ ................................................................. 25
2.2. OБЩА ИСТОРИЯ НА ТЕСТОВЕТЕ. ЕТАПИ ................................................................. 28
2.3. ИСТОРИЯ НА ТЕСТОВЕТЕ В ОБРАЗОВАНИЕТО
ПО ФИЗИЧЕСКО ВЪЗПИТАНИЕ И СПОРТ В САЩ, КАНАДА
И НЯКОИ ЕВРОПЕЙСКИ СТРАНИ ................................................................................ 38
2.4. ИСТОРИЯ НАТЕСТОВЕТЕ ВЪВ ФИЗИЧЕСКОТО
ВЪЗПИТАНИЕ И СПОРТА В БЪЛГАРИЯ ..................................................................... 46
2.5. КЛАСИФИКАЦИИ И ХАРАКТЕРИСТИКА
НА ВЪПРОСИТЕ И ЗАДАЧИТЕ В ЕДИН ТЕСТ ........................................................... 53
2.6. КЛАСИФИКАЦИИ НА ТЕСТОВЕТЕ. ТАКСОНОМИИ ................................................ 58
2.7. ЕТАПИ ПРИ ПОДГОТОВКАТА НА ЕДИН ТЕСТ ......................................................... 67
2.8. ТЕСТОВИ БАЛОВЕ. СКАЛИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА ТЕСТ .......................................... 70
2.9. СТАНДАРТИ. СТАНДАРТИЗИРАНИ ТЕСТОВЕ .......................................................... 73
III. КЛАСИЧЕСКА ТЕОРИЯ ЗА ТЕСТОВЕТЕ ...................................................................... 74
3.1. КЛАСИЧЕСКИ (НОРМАТИВЕН) МОДЕЛ НА ТЕСТ .................................................... 74
3.2. НАДЕЖДНОСТ ................................................................................................................... 75
3.3. ВАЛИДНОСТ. ВИДОВЕ. РИСК ОТ НЕПРАВИЛНИ РЕШЕНИЯ ................................. 87
3.4. АНАЛИЗ НА ТЕСТОВИТЕ ЗАДАЧИ ............................................................................... 97
IV. ТЕОРИЯ НА КРИТЕРИАЛНИТЕ ТЕСТОВЕ ................................................................ 106
4.1. КРИТЕРИАЛЕН МОДЕЛ НА ТЕСТ ............................................................................... 106
4.2. НАДЕЖДНОСТ ................................................................................................................. 109
4.3. ВАЛИДНОСТ .................................................................................................................... 113
4.4. АНАЛИЗ НА ТЕСТОВИТЕ ЗАДАЧИ ............................................................................ 114
4.5. СТАНДАРТ ЗА УСПЕШНОСТ ....................................................................................... 114
4.6. ОПРЕДЕЛЯНЕ ДЪЛЖИНАТА НА ТЕСТОВЕТЕ ........................................................ 123
V. СЪВРЕМЕННИ ТЕОРИИ ЗА ТЕСТОВЕТЕ .................................................................... 125
5.1. ТЕОРИЯ НА ПОЛОЖИТЕЛНИЯ ОТГОВОР ................................................................ 125
5.2. БАНКИ ОТ ВЪПРОСИ. КОМПЮТЪРНО-АДАПТИВНИ ТЕСТОВЕ .................. 130
5.3. ДИСКУСИЯ СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ ....................................................................... 132
3