Page 241 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 241

Фигура 48. Конструиране на критериално-ориентиран тест

                 Създаването на таксономичната спецификация на един критериален дидактически тест е про-
            цедура, при която се изчисляват пропорциите на преподаваните дидактически единици и делът на
            образователните цели в него, които са в съответствие с процеса на обучение (Таблица 52).
                 В Таблица 52 е представен  принципен образец за спецификация за един тест от 60 въп-
            роса, предназначен за семестриален изпит по специалност голф в края на следването. Когато
            тестът се провежда за семестриален изпит след първи курс, в него въпросите, свързани с тех-
            никата и тактиката на играта, се заместват с въпроси от правилника по голф, тъй като всеки
                                                                                      47
            критериален тест трябва да е съобразен изцяло с преподавания материал .

                         Таблица 52. Спецификация на критериално-ориентиран тест по голф,
                                      адаптирана версия по J. Marrow и кол. [243]


































                 Забележка: Стойностите в горната част на всяка клетка са процентите, които съот-
            ветстват на комбинацията  от  изучаваните  области  (%)  и  образователните  цели  (%),  а
            стойностите в долната част – съотношението между действителния брой на въпросите в
            клетката и общия брой на въпросите в теста (при база от общо 60 въпроса).


            47  Това автоматично ще доведе и до съответните промени на вътрешните съотношения (%).


                                                           239
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246