Page 241 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 241
Фигура 48. Конструиране на критериално-ориентиран тест
Създаването на таксономичната спецификация на един критериален дидактически тест е про-
цедура, при която се изчисляват пропорциите на преподаваните дидактически единици и делът на
образователните цели в него, които са в съответствие с процеса на обучение (Таблица 52).
В Таблица 52 е представен принципен образец за спецификация за един тест от 60 въп-
роса, предназначен за семестриален изпит по специалност голф в края на следването. Когато
тестът се провежда за семестриален изпит след първи курс, в него въпросите, свързани с тех-
никата и тактиката на играта, се заместват с въпроси от правилника по голф, тъй като всеки
47
критериален тест трябва да е съобразен изцяло с преподавания материал .
Таблица 52. Спецификация на критериално-ориентиран тест по голф,
адаптирана версия по J. Marrow и кол. [243]
Забележка: Стойностите в горната част на всяка клетка са процентите, които съот-
ветстват на комбинацията от изучаваните области (%) и образователните цели (%), а
стойностите в долната част – съотношението между действителния брой на въпросите в
клетката и общия брой на въпросите в теста (при база от общо 60 въпроса).
47 Това автоматично ще доведе и до съответните промени на вътрешните съотношения (%).
239