Page 239 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 239

Фигура 47. Разпределение на баловете по съдийски категории

                 Като се има предвид фактът, че целта на този предварителен експеримент и обработката му е
            да се установят качествата на действащата система с оглед нейното бъдещо оптимизиране, в рам-
            ките на разрешеното от ФИФА, бихме могли да препоръчаме на съдийската колегия да подобри
            българския превод на тестовите въпроси и да увеличи техния брой в отделните тестови варианти.
            Също така би могло да се помисли за въвеждането на една секция в тестовете, която да бъде обо-
            собена като самостоятелна и въпросите в нея да са с избираем отговор. Тъй като не притежаваме
            необходимите качества на експерти в областта на правилника по футбол, бихме обърнали внима-
            ние на специалистите, че въпросите, свързани с отсъжданите наказания, могат лесно да бъдат из-
            менени с избираем отговор – червен или жълт картон, непряк или пряк свободен удар и др., по-
            добно на тези, използвани в разработената от Л. Димитров и А. Гигов компютърна система за
            оценка на знанията върху правилника по футбол за специалистите от НСА „Васил Левски“ [61].

                     8.5. ПЛАТФОРМА ЗА ОБУЧЕНИЕ И САМООБУЧЕНИЕ – ГОЛФ

                  8.5.1. Общи положения. Образец на спецификация на критериален тест
                 Всички разгледани дотук (в гл. VI, VII и VIII) методики за измерване и оценка с помощта
            на тестове за създаване на банки въпроси и генериране от тях на различни паралелни тестове
            за  установяване  на  измерителните  им  характеристики  и  вземането  на  конкретни  решения,
            свързани с оптимизиране на качествата им, се базираха на основните постулати, залегнали в
            класическата теория на тестовете и/или на теорията на положителния отговор. В послед-
            ните няколко десетилетия обаче в редица страни с богати традиции в тестирането широко
            приложение намира и теорията на критериално-ориентираните тестове (вж. гл. II и IV).
                 Общата логика за създаването им (от съдържанието на изучаваната проблематика – към
            непосредствена цел на обучението) ги прави много подходящи не само за осъществяването на
            външен  контрол  (измерване  и  оценка  на  нивото,  на което е усвоен даденият материал от
            тестираните лица), а и за изграждането на системи за самоусъвършенстване, базирано на прин-
            ципа серии от тестирания и самооценки и реализацията на т.нар. последващо обучение.


                                                           237
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244