Page 201 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 201

Това може да бъде реализирано лесно с помощта на анкетния метод, по подобие на нашето
            изследване по отношение на субективното усещане на тестираните студенти за времето, опре-
            делено за тестиране, за неговата трудност и за техните предпочитания относно формата на из-
            пита, обработихме общо данните от четирите теста.
                 От Фигура 31 се вижда, че 50% от всички тестирани лица смятат времето от 45 min за
            достатъчно, 41% – за недостатъчно, а 9% – не са дали никакъв отговор.




















                     Фигура 31. Процентно разпределение на отговорите на студентите (n = 294)

                 Ако съпоставим субективното усещане на тестираните студенти с изчисления индекс за
            средната трудност на тестовете, ще установим, че двата показателя се припокриват. Това изк-
            лючва възможността недостигът на време за попълване да е в основата на установените поре-
            дици от въпроси без отговор, които обикновено водят до снижаване на надеждността на тесто-
            вете.
                 С внасянето на смисловите и техническите корекции в тестовите въпроси, направени въз
            основа на цялостния задълбочен анализ на измерителните характеристики на всеки въпрос и
            функционирането на неговите дистрактори, бе оформена цялостна ревизия на новосъздадената
            банка от въпроси с избираем отговор по „Статистически методи в спорта“. Тази процедура е
            препоръчителна, тъй като чрез нея може да се сведе до възможния минимум и възможността
            техническите трудности при попълването на един тест да снижават неговата надеждност.
                 От Фигура 32 се вижда, че процентът на студентите, показали предпочитания към тестовата
            форма на теоретичен изпит, е много висок, за разлика от този на посочилите тест с решаване на
            задачи.  Очевидно  студентите  се  затрудняват  силно  от  решаването  на  задачи  по  статистика.
            Много вероятно е това да се дължи на фактори извън подготовката им по тази учебна дисцип-
            лина или на образованието в НСА „Васил Левски“ (подготовка по алгебра, математика и гео-
            метрия в средното училище и др.).






















                                                           199
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206