Page 201 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 201
Това може да бъде реализирано лесно с помощта на анкетния метод, по подобие на нашето
изследване по отношение на субективното усещане на тестираните студенти за времето, опре-
делено за тестиране, за неговата трудност и за техните предпочитания относно формата на из-
пита, обработихме общо данните от четирите теста.
От Фигура 31 се вижда, че 50% от всички тестирани лица смятат времето от 45 min за
достатъчно, 41% – за недостатъчно, а 9% – не са дали никакъв отговор.
Фигура 31. Процентно разпределение на отговорите на студентите (n = 294)
Ако съпоставим субективното усещане на тестираните студенти с изчисления индекс за
средната трудност на тестовете, ще установим, че двата показателя се припокриват. Това изк-
лючва възможността недостигът на време за попълване да е в основата на установените поре-
дици от въпроси без отговор, които обикновено водят до снижаване на надеждността на тесто-
вете.
С внасянето на смисловите и техническите корекции в тестовите въпроси, направени въз
основа на цялостния задълбочен анализ на измерителните характеристики на всеки въпрос и
функционирането на неговите дистрактори, бе оформена цялостна ревизия на новосъздадената
банка от въпроси с избираем отговор по „Статистически методи в спорта“. Тази процедура е
препоръчителна, тъй като чрез нея може да се сведе до възможния минимум и възможността
техническите трудности при попълването на един тест да снижават неговата надеждност.
От Фигура 32 се вижда, че процентът на студентите, показали предпочитания към тестовата
форма на теоретичен изпит, е много висок, за разлика от този на посочилите тест с решаване на
задачи. Очевидно студентите се затрудняват силно от решаването на задачи по статистика.
Много вероятно е това да се дължи на фактори извън подготовката им по тази учебна дисцип-
лина или на образованието в НСА „Васил Левски“ (подготовка по алгебра, математика и гео-
метрия в средното училище и др.).
199