Page 168 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 168

резултати по статистика показват, че 25% от студентите получават оценки слаб (2) при първо
            явяване. Този процент заложихме и като начало на разработената шестобална скала, където
            изчислихме (чрез персентилния метод) 25-ия персентил, както следва:

                                      .n i  25 . 331
                              Np                   82 . 75  ≈ 83 т. бал
                                 25
                                     100     100
            където:
                  i – номер на персентила;
                  n – брой изследвани лица.

                                       Np   f   cum     82 . 75   46
                             P 25   X    i  f       5 . 6   49   2 .  8 т. бал,

            където:
                  X – среда на интервала;     Np  – номер на персентила;
                                                 i
                  е – широчина на интервала.

                 Граничните балове за останалите оценки изчислихме по аналогичен начин чрез 50, 75 и 95
            персентил. По този начин бе оформена и шестобалната скала за оценка:
               Слаб (2)      –    под 7 верни отговора        Добър (4)       –  12–14 верни отговора
               Среден (3)    –    8–11 верни отговора         Мн. добър (5)  –  15–19 верни отговора
                                                              Отличен (6)     –  над 20 верни отговора

                 В Таблица 18 е представена скалата за оценка на теоретичните знания. Тя включва тестовия
            бал, Т-скалата в точни и в закръглени стойности и вербалните оценки по шестобалната скала.

                                   Таблица 18. Тестова скала за оценка на знанията













































                                                           166
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173