Page 107 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 107

се твърди, че се дължат предимно на липса на съответните знания, когато тестът не е скорос-
            тен, то за непрочетените задачи в края на теста вероятността това предположение да е вярно
                                    31
            е значително по-малка .
                 В заключение би могло да се обобщи, че класическата теория на тестовете е насочена главно
            към съпоставяне на индивидуалните различия в учебните постижения спрямо учебните пости-
            жения на тестираните в дадената група лица, при което става възможно както установяването на
            измерителните характеристики на тестовете и задачите в тях, така и разработването на норма-
            тиви за оценката им въз основа на изследването на представителни за дадена генерална съв-
            купност извадки.

































































            31  В глава VII на монографията са разгледани конкретни примери и са дадени възможните сценарии за опти-
              мизиране на измерителните характеристики на един или няколко паралелни тестови варианта въз основа
              на броя на всички пропуснати и непрочетени въпроси и на характеристиките на останалите въпроси, из-
              мерени с помощта на оценката на Horst, Z оценките и на някои други показатели.


                                                           105
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112