Page 107 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 107
се твърди, че се дължат предимно на липса на съответните знания, когато тестът не е скорос-
тен, то за непрочетените задачи в края на теста вероятността това предположение да е вярно
31
е значително по-малка .
В заключение би могло да се обобщи, че класическата теория на тестовете е насочена главно
към съпоставяне на индивидуалните различия в учебните постижения спрямо учебните пости-
жения на тестираните в дадената група лица, при което става възможно както установяването на
измерителните характеристики на тестовете и задачите в тях, така и разработването на норма-
тиви за оценката им въз основа на изследването на представителни за дадена генерална съв-
купност извадки.
31 В глава VII на монографията са разгледани конкретни примери и са дадени възможните сценарии за опти-
мизиране на измерителните характеристики на един или няколко паралелни тестови варианта въз основа
на броя на всички пропуснати и непрочетени въпроси и на характеристиките на останалите въпроси, из-
мерени с помощта на оценката на Horst, Z оценките и на някои други показатели.
105