Page 232 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 232
функции на обучението, така и с необходимостта от създаване на две отделни нормиращи
групи за интерпретация на постиженията в хода на учебния процес съобразно спецификата на
учебните им планове и съответно целевата функция на самото тестиране.
Резултатите от обработката на данните от проведеното през периода 2000–2004 г. тести-
ране в специалността „Спортни танци“ в частта обща теория и стандартни танци за n = 90
са представени в Таблица 46.
От Таблица 46 се вижда, че всички скали са с много висок коефициент на дискриминация,
което означава, че чрез задачите, включени в тях, може да се направи добро разграничаване на
учебните постижения на добрите и на слабо подготвените лица. Сравнителният анализ на въз-
можния максимален бал и средно постигнатите балове по отделните раздели показва, че учеб-
ните постижения на тестираните лица са под 50% от възможния максимум в разделите фокст-
рот, куикстеп, виенски валс.
Таблица 46. Характеристики на втория модел за тест по спортни танци
Тази информация е много съществен индикатор за посоката, в която трябва да се търсят
нови акценти както в учебните планове, така и в разпределението на времето, отделено за изу-
чаването на тези области и включените в тях дидактически единици.
В същото време обаче правят впечатление и няколко факта, свързани с отделните скали.
Първият от тях се отнася до „частните“ разпределения на баловете в отделните скали. С дока-
зано отклонение от нормалното разпределение са скалите на танца валс и двете скали на танца
куикстеп при α = 0.05 (Фигури 41, 42 и 43).
Фигура 41. Разпределение на баловете – валс
230