Page 232 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 232

функции  на обучението,  така и  с необходимостта от  създаване на две отделни  нормиращи
            групи за интерпретация на постиженията в хода на учебния процес съобразно спецификата на
            учебните им планове и съответно целевата функция на самото тестиране.
                 Резултатите от обработката на данните от проведеното през периода 2000–2004  г.  тести-
            ране  в  специалността  „Спортни  танци“ в  частта  обща  теория  и стандартни танци за n = 90
            са представени в Таблица 46.
                 От Таблица 46 се вижда, че всички скали са с много висок коефициент на дискриминация,
            което означава, че чрез задачите, включени в тях, може да се направи добро разграничаване на
            учебните постижения на добрите и на слабо подготвените лица. Сравнителният анализ на въз-
            можния максимален бал и средно постигнатите балове по отделните раздели показва, че учеб-
            ните постижения на тестираните лица са под 50% от възможния максимум в разделите фокст-
            рот, куикстеп, виенски валс.

                        Таблица 46. Характеристики на втория модел за тест по спортни танци






















                 Тази информация е много съществен индикатор за посоката, в която трябва да се търсят
            нови акценти както в учебните планове, така и в разпределението на времето, отделено за изу-
            чаването на тези области и включените в тях дидактически единици.
                 В същото време обаче правят впечатление и няколко факта, свързани с отделните скали.
            Първият от тях се отнася до „частните“ разпределения на баловете в отделните скали. С дока-
            зано отклонение от нормалното разпределение са скалите на танца валс и двете скали на танца
            куикстеп при α = 0.05 (Фигури 41, 42 и 43).






















                                     Фигура 41. Разпределение на баловете – валс




                                                           230
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237