Page 177 - ALL_Рени-Дамянова-Тяло-Финал-1-280_Content_links
P. 177
Таблица 21. Обобщен вариационен анализ на теста
Програмата характеризира и процентното разпределение на пропуснатите въпроси, т.е. тези
въпроси, на които тестираните лица не са отговорили. Това не се отнася за поредица от пропуски
на последните по ред въпроси в теста, тъй като програмата ги възприема като „непрочетени“, а не
като пропуснати отговори.
Процентното разпределение на пропуснатите въпроси представлява особен интерес за пре-
подавателя, тъй като въз основа на тях той може да добие представа за тези дидактически еди-
ници, които са трудни за тестираните лица. В бъдещата си преподавателска дейност той трябва
да обърне по-специално внимание на тези въпроси, като отдели повече време и ги илюстрира
с подходящи примери и аналогии, свързани с конкретен вид спорт или двигателна дейност. За
целта е необходимо при детайлния анализ на измерителните характеристики на всеки въпрос
и функцията на неговите дистрактори да се обърне внимание и на този момент, свързан с про-
цента тестирани, въз основа на който са изчислени те (Таблица 22).
В теста за семестриален изпит на задочниците най-високият процент пропуснати въп-
роси е в интервала от 10 до 19% от всички въпроси. В този диапазон се движат пропуските на
41.3% от тестираните лица (n = 19). Интерпретацията на този показател е, че преобладаващата
част от тестираните са отговаряли на повече от 19% от въпросите в теста. Няма нито един
тестиран, който да не е отговорил на нито един въпрос, а само един задочник е пропуснал
повече от 40% от въпросите.
Таблица 22. Процентно разпределение на пропуснатите отговори
175