НАЦИОНАЛНА СПОРТНА АКАДЕМИЯ "ВАСИЛ ЛЕВСКИ"

Сектор Подвижни игри

Ръководство и администрация на сектора


Преподаватели- Доц. Недялка Маврудиева, доктор

Конспекти

КОНСПЕКТ
по Подвижни игри за студентите от УФ и Т/У

Т Е О Р И Я

1. Видове и класификация на подвижните игри.

2. Характеристика на подвижните игри.

3. Ролята на емоционалния фактор при подвижните игри.

4. Развиване на физическите качества бързина, сила, издръжливост, гъвкавост и ловкост чрез подвижните игри.

5. Подвижните игри като средство и метод на обучение.

6. Подвижните игри в различните възрасти в СОУ: I-IV клас; V-VIII клас; IX-XII клас.

7. Подвижните игри в подготвителната, основната и заключителната част на урока по физическо възпитание.

8. Подвижните игри и използването им в учебно-тренировъчния урок.

9. Организация и провеждане на подвижните игри.

Т Е С Т

“Великани и джуджета”, “Опашчици”, “Ястреб и квачка”, “Бездомник”, “Търси другаря си и бягай за място”, “Пъргави колари”,“Бързо строй се”, “Търси водача си”, “Стопанин и лисица”, “Най - добрият ловец”, “Кой е по - бърз”, “Празно място”, “ Третият е излишен”, “Застани в двойка”, “Бездомен заек”, “Вълк в дола”, “Ден и нощ”, “Бягане по номера”, “Бягане за предмет”, “Хитрата лисица”, “Топката на средния”, “Гони топката”, “Не давай топката на водещия”, “Защитена крепост”, “Капитанът бие”, “Гонещи се топки”, “Ловци на дивеч”, “Смяна на правото на удар”,“Обсада”, “Народна топка”, “Престрелка”, “Кой ще вземе предмета”, “Кой ще стъпи в огъня”, “Изтласкване от кръга”, “Хвани втория”, “Мечка в капан”, “Издърпване в колона”, “Борба за топката”, “Разбита крепост”, “Превземане на игрище”, “Ъглова топка”, “Капитанска топка”, “Топката на капитана”, “Топка над въже”, “Тенисбол”, “Бързоходци”, “Петолъчна щафета”, “Насрещна щафета с бягане”, “Подаване на топката над главата и между краката”, “Подаване на топката с извивка”, “Обикновена сновяща топка”, “Сновяща топка с клякане”, “Водене на топка чрез търкаляне”, “Водене на топка с крак”,”Водене на топка с дрибъл”, “Сръчни строители”, “Ти разнясай, аз ще събирам”, “Пренасяне на ранен”, “Пренасяне на ранен от двама”, “Петльов бой”, “Бягащият лъч”, “Столици”, “Врабчета и котка”, “Познай по гласа”, “Иване, къде си?”, “Намери топката”, “Слепият футболист”, “Шаро хвани си опашката”

 

ЗАБЕЛЕЖКА: Изискванията за всички игри са:

Правила; Начин на участие на играчите; Част на урока, за която са най - подходящи; Възраст на участниците в играта; Физически качества, развивани преимуществено чрез съответната игра.

 

КОНСПЕКТ
по Подвижни игри за студентите от III курс, ТФ

 

ТЕОРИЯ

1. Видове и класификация на подвижните игри.
2. Характеристика на подвижните игри.
3. Роля на емоционалния фактор при подвижните игри.
4. Развитие на физическите качества бързина, сила, издръжливост, гъвкавост и ловкост чрез подвижните игри.
5. Подвижните игри като средство и метод на обучение.
6. Подвижните игри в различните възрасти на СОУ: I-IV клас, V-VIII клас, IX-XII клас.
7. Подвижните игри в подготвителната, основната и заключителната част на урока по физическо възпитание.
8. Подвижните игри и използванети им в тренировъчния урок.
9. Организация и провеждане на подвижните игри.

ТЕСТ

“Великани и джуджета”, “Опашчици”, “Ястреб и квачка”, “Бездомник”, “Търси другаря си и бягай за място”, “Пъргави колари”,“Бързо строй се”, “Търси водача си”, “Стопанин и лисица”, “Най - добрият ловец”, “Кой е по - бърз”, “Празно място”, “ Третият е излишен”, “Застани в двойка”, “Бездомен заек”, “Вълк в дола”, “Ден и нощ”, “Бягане по номера”, “Бягане за предмет”, “Хитрата лисица”, “Топката на средния”, “Гони топката”, “Не давай топката на водещия”, “Защитена крепост”, “Капитанът бие”, “Гонещи се топки”, “Ловци на дивеч”, “Смяна на правото на удар”,“Обсада”, “Народна топка”, “Престрелка”, “Кой ще вземе предмета”, “Кой ще стъпи в огъня”, “Изтласкване от кръга”, “Хвани втория”, “Мечка в капан”, “Издърпване в колона”, “Борба за топката”, “Разбита крепост”, “Превземане на игрище”, “Ъглова топка”, “Капитанска топка”, “Топката на капитана”, “Капитанска топка”, “Топка над въже”, “Тенисбол”, “Бързоходци”, “Петолъчна щафета”, “Насрещна щафета с бягане”, “Подаване на топката над главата и между краката”, “Подаване на топката над главата”, “Подаване на топката в тунел”, “Търкаляне на топката в тунел”, “Подаване на топката с извиване”, “Обикновена сновяща топка”, “Сновяща топка с клякане”, “Водене на топка чрез търкаляне”, “Водене на топка с дрибъл”, “Сръчни строители”, “Ти разнясай, аз ще събирам”, “Пренасяне на ранен”, “Пренасяне на ранен от двама”, “Петльов бой”, “Бягащият лъч”, “Столици”, “Врабчета и котка”, “Познай по гласа”, “Иване, къде си?”, “Намери топката”, “Слепият футболист”, “Кой звъни?”, “Шаро хвани си опашката”.

Забележка: Изискванията за всички игри са: правила; начин на участие на играчите; част на урока, за която са най - подходящи; възраст на участниците в играта; физически качества, развивани преимуществено чрез играта.