Конспекти
|
КОНСПЕКТ
за изпит по „Теория и методика на физическото възпитание” за студентите от специалност „Кинезитерапия“
- Същност и функции на физическото възпитание.
- Теорията на физическото възпитание като учебна дисциплина и научно направление. Предмет, обект и съдържание.
- Основни понятия в теорията на физическото възпитание.
- Цел, задачи и принципи на физическото възпитание.
- Средствата на физическото възпитание. Обща характеристика и класификация. Биомеханични характеристики на движенията.
- Методи на физическото възпитание. Характеристика и класификация.
- Форми за организация на заниманията по физическо възпитание. Обща характеристика на урока по физическо възпитание
- Процес на обучение по физическо възпитание. Характеристика. Знания, двигателни умения и двигателни навици.
- Закономерности при управлението на движенията на човека. Етапи на обучение.
- Обща характеристика на двигателните качества. Възрастови периоди в развитието на двигателните качества.
Литература:
- Маринов, Т. (2020) Основи на физическото възпитание. Теория и методика. НСА ПРЕС, София.
- Записки от лекционния курс по „Теория и методика на физическото възпитание“.
КОНСПЕКТ
за изпит по „Теория и методика на физическото възпитание” за студентите
със специалност “Спорт“
- Възникване и развитие на физическата култура. Физическата култура в съвременното общество.
- Същност и функции на физическото възпитание.
- Теорията на физическото възпитание като учебна дисциплина и научно направление. Предмет, обект и съдържание.
- Основни понятия в теорията на физическото възпитание.
- Цел, задачи и принципи на физическото възпитание.
- Средствата на физическото възпитание. Обща характеристика.
- Съдържание, форма и техника на физическите упражнения. Класификация на физическите упражнения.
- Биомеханични характеристики на движенията.
- Методи за възпитателно въздействие и методите за проверка и оценка. Характеристика и приложение в практиката.
- Методи за обучение. Характеристика и приложение в практиката.
- Методи за организация. Характеристика и приложение в практиката.
- Форми за организация на заниманията по физическо възпитание. Обща характеристика на урока по физическо възпитание.
- Закономерности при управлението на движенията на човека.
- Процес на обучение по физическо възпитание. Обща характеристика. Знания, двигателни умения и навици.
- Структура на процеса на обучение по физическо възпитание – етапи на обучение.
- Характеристика на двигателните качества мускулна сила и издръжливост. Методика за развиване на двигателните качества в ученическа възраст.
- Характеристика на двигателните качества бързина, ловкост и гъвкавост. Методика за развиване на двигателните качества в ученическа възраст.
- Педагогическо наблюдение. Анализ и оценка на урока по физическо възпитание.
- Плътност на урока по физическо възпитание. Методика за измерване, анализ и оценка.
- Физическото натоварване в урока по физическо възпитание. Методики за измерване, анализ и оценка.
Литература:
- Маринов, Т. (2020) Основи на физическото възпитание. Теория и методика. НСА ПРЕС, София.
- Рачев, К. (1996) Оптимизиране подготовката на младите спортисти. София.
- Записки от лекционния курс по „Теория и методика на физическото възпитание“.
КОНСПЕКТ
за изпит по „Теория и методика на физическото възпитание” за студентите от специалност „Физическо възпитание“
- Възникване и развитие на физическата култура. Физическата култура в съвременното общество.
- Същност и функции на физическото възпитание.
- Теорията на физическото възпитание като учебна дисциплина и научно направление. Предмет, обект и съдържание.
- Основни понятия в теорията на физическото възпитание.
- Организационно-методическа структура на физическото възпитание в българската образователна система.
- Цел, задачи и принципи на физическото възпитание.
- Средства на физическото възпитание. Характеристика и класификация. Същност на физическите упражнения. Допълнителни средства на физическото възпитание.
- Съдържание, форма и техника на физическите упражнения. Класификация на физическите упражнения.
- Биомеханични характеристики на движенията.
- Двигателни дейности на физическото възпитание. Характеристика и класификация.
- Методи на физическото възпитание. Характеристика и класификация. Приложение на методите за възпитателно въздействие и методите за проверка и оценка.
- Методи за обучение. Характеристика и приложение в практиката.
- Методи за организация. Характеристика и приложение в практиката.
- Методи за физическо натоварване. Характеристика и приложение в практиката.
- Особености на обучението по физическо възпитание. Характеристика на учебната дейност по физическо възпитание.
- Форми за организация на заниманията по физическо възпитание. Класификация и характеристика.
- Урокът по физическо възпитание. Характеристика, задачи, структура и съдържание.
- Педагогическо наблюдение. Анализ и оценка на урока по физическо възпитание.
- Плътност на урока по физическо възпитание. Методика за измерване, анализ и оценка.
- Физическото натоварване в урока по физическо възпитание. Методики за измерване, анализ и оценка.
- Закономерности при управлението на движенията на човека.
- Процес на обучение в двигателни действия. Съдържание и структура.
- Етапи на обучение – съдържание и методика на преподаване.
- Характеристика на двигателното качество сила. Фактори на мускулната сила. Средства и методи за развиването ѝ в уроците по физическо възпитание.
- Характеристика на двигателното качество бързина. Форми на проявление. Фактори на бързината. Средства и методи за развиването ѝ в уроците по физическо възпитание.
- Характеристика на двигателното качество издръжливост. Фактори на издръжливостта. Средства и методи за развиването ѝ в уроците по физическо възпитание.
- Характеристика на двигателното качество гъвкавост. Фактори на гъвкавостта. Средства и методи за развиването ѝ в уроците по физическо възпитание.
- Характеристика на двигателното качество ловкост. Фактори на ловкостта. Средства и методи за развиването ѝ в уроците по физическо възпитание.
- Физическата дееспособност на учениците – същност, значение, контрол и оценка.
- Възрастови особености в двигателното развитие на подрастващите.
- Физическото възпитание в предучилищното образование. Задачи. Форми, съдържание и методически особености.
- Физическото възпитание в началния етап на основното образование. Задачи. Методически предпоставки за усвояване на учебното съдържание по учебния предмет „Физическо възпитание и спорт“.
- Физическото възпитание в прогимназиален етап на основното образование. Задачи. Методически предпоставки за усвояване на учебното съдържание по учебния предмет „Физическо възпитание и спорт“.
- Физическото възпитание в първи и втори гимназиален етап на средното образование. Задачи. Методически предпоставки за усвояване на учебното съдържание по учебния предмет „Физическо възпитание и спорт“.
- Физическото възпитание във висшите училища. Задачи. Форми за организация на заниманията. Методически особености към урока по физическо възпитание във висшите училища.
- Документи за планиране и отчитане на дейността по физическо възпитание в училище.
- Самостоятелните занимания по физическо възпитание – фактор за здравословен начин на живот.
- Подбор и селекция в спорта.
- Многогодишна спортна подготовка.
Литература:
- Борисов, Л. (2017) Състояние и функциониране на системата за физическо възпитание в Република България. НСА ПРЕС, София.
- Маринов, Т. (2020) Основи на физическото възпитание. Теория и методика. НСА ПРЕС, София.
- Маринов, Т. (2014) По някои проблеми на физическата култура в съвременното общество. // Спорт и наука, LVІІІ, N 4. София.
- Найденова, К. (2020) Теоретико-методични постановки на обучението по футбол с ученици. НСА ПРЕС, София.
- Найденова, К. (2015) Анализ на нормативното осигуряване на обучението по физическо възпитание в образователната система. // Спорт и наука, НСА, БСФС, бр. 3, София.
- Рачев, К. Оптимизиране подготовката на младите спортисти. София, 1996.
- Учебни програми по предмета „Физическо възпитание и спорт“ (I-XII клас): mon.bg
- Записки от лекционния курс по „Теория и методика на физическото възпитание“.
|
|
|